Este vremea schimbarii!

De ce schimbare? Pentru ca daca facem acelasi si acelasi lucru obtinem – ghici? – acelasi rezultat!!

La final de an  fiecare avem voie – ne dam voie, suntem chiar instigati  sa ne punem dorinte, cele mai ascunse si mai arzatoare! Unele despre ce ne dorim, altele despre ce nu ne mai dorim.  Cele mai multe despre „a avea”, foarte putine despre „a fi”. Ne facem urari unii altora, fara sa avem idee despre ce ne dorim noi insine cu adevarat. Si apoi, chiar nu stim ce am avea noi nevoie – si de ce am avea nevoie acel lucru, cum am putea sa stim ce au altii nevoie??

Este extraordinar acest timp in care suntem indemnati spre o auto-observare atenta, catre un bilant a ceea ce am obtinut in acest an/viata, pana acum. Ar fi minunat daca am fi invatati cum sa ne uitam noi insine la alegerile ce le-am facut: ce avem de acolo, ce nevoi nehranite suficient ne-au presat sa facem acele alegeri/schimbari si sa intelegem felul in care am obtinut ce am obtinut.

Ce ma impinge sa fac alegerile? Care e limita mea de disconfort, locul de unde reactionez la ceea ce vine catre mine?
Cat imi asum din ceea ce „mi se petrece” ca ar avea legatura cu mine?

Vrem mai multi bani? Ce convingeri am si ce sentimente am in legatura cu banii, in general? Ce crezuri despre ei ma conditioneaza sa am acest nivel de trai acum?

Vrem o relatie mai armonioasa? Cat din tine este armonios la intalnirea cu Celalalt? Te accepti, iubesti si daruiesti, exact asa cum esti acum? Este posibil ca sa il vrei pe celalalt doar pentru ca niste nevoi ale tale sa fie implinite? materiale, de confort, de securitate, de importanta? Esti constient ca Celalalt are propriile sale nevoie/dorinte si i le accepti? Ii accepti locul si dreptul la alegeri/dorinte/schimbari personale ce nu au de-a face cu tine, decat ca insotitor de drum?

Cand ne dorim cu ardoare schimbari in orice domenii din viata noastra, avem intotdeauna cel putin o solutie la indemana. Se spune ca nu apare „noaptea neagra a sufletului” – cea mai grava criza de viata ce ne-o putem inchipui, fara sa avem si solutiile sau oamenii potriviti langa noi, care sa ne ajute sa iesim cu bine din acele situatii de viata.

Sa avem doar curajul sa fim sinceri cu noi.  Sa nu ne plangem celor care nu ne pot ajuta.

Vrem intr-adevar Schimbare?
Se spune ca oamenii se schimba atunci cand vor, iar societatile atunci cand se intruneste masa critica. (Despre asta intr-un articol viitor…)

Va doresc un An Nou cat mai bun, cu alegeri din ce in ce mai constiente.

